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Cartesian Coordinates in Euclidean World (Conventional Coordinates)
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Cartesian Coordinates in Euclidean World (Conventional Coordinates)
한글
유클리드 공간의 데카르트 좌표계
영구노트 진입점
프로젝트노트 진입점
관련질문
출처
terminology
생각/질문
+0/0 (terminology) - Cartesian Coordinates in Euclidean World (Conventional Coordinates)
영구노트 생각의 수
프로젝트노트 생각의 수
관련 질문의 수
terminology
추상적인(전문적인) 용어임.
키워드가 가까운 시일 내 검색될 것 같지 않음.
알아두고 싶은 단어이지만 영구노트 생성은 과분함.
정의
데카르트 좌표계(영어: Cartesian coordinate system)는 임의의 차원의 유클리드 공간(혹은 좀 더 일반적으로 내적 공간)을 나타내는 좌표계 중 하나이다. 천장을 날아다니며 옮겨붙는 파리를 통해 영감을 얻어 해당 좌표계를 발명한 프랑스의 철학자이자 수학자인 르네 데카르트의 이름을 따서 지어졌다.
이 단어를 발견한 곳
1.
Converting from a homogeneous coordinates to a conventional one is unique; but, converting a conventional coordinates to a homogeneous one is not. For example, a point (4,2,3) in space is convert to (4w, 2w, 3w, w) for any non-zero w.
2.
Those two properties (of homogeneous coordinates) make a lot of mathemathical derivations much simpler and easier in homogeneous coordinates compared to my Cartesian coordinates.
3.
2:00, If you want to make back from the homogeneous coordinates into the Euclidean world, we have to get rid of this additional dimension. … Before we can do this, we actually need to divide all the components of the vector in homogeneous coordinates by the last component. So that last components becomes 1 again, I can just ignore this additional dimension.